Rozkład dnia
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU NR 3 W STASZOWIE
PORANEK
6.30-8.30
- Schodzenie się dzieci – rozmowy i kontakty z osobami dorosłymi i rówieśnikami. Zabawy dowolne dzieci. Kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach w tym do łatwego znoszenia stresów i porażek.
- Zabawy wynikające z własnej aktywności i potrzeb dziecka, zabawy dowolne lub z niewielkim udziałem nauczyciela.
- Obserwacja dzieci diagnozowanie ich zachowań i umiejętności.
- Wspomaganie i korygowanie rozwoju – praca z dziećmi z deficytami rozwojowymi oraz praca z dziećmi zdolnymi.
- Czytanie bajek, zabawy kołowe ze śpiewem, zabawy rytmiczno- ruchowe.
- Gimnastyka poranna – zabawy ruchowe organizowane w sali.
- Przygotowanie do śniadania – wykonywanie czynności wynikających z pełnienia dyżurów, czynności sanitarno – higienicznych, kształtowanie nawyków higieniczno – kulturalnych.
8.30-9.00
- Śniadanie - realizacja zadań programowych w tym zakresie.
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ
9.00 – 10.00
- „Mali badacze” – rozbudzanie u dzieci pasji poznawania otaczającego świata – zajęcia edukacyjne inspirowane przez nauczyciela realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego. Wielozmysłowe poznawanie świata – poszukiwanie rozwiązań problemów w ramach 15 obszarów podstawy programowej Wychowania przedszkolnego - rozwijanie u dzieci czynności intelektualnych potrzebnych w codziennych sytuacjach i dalszej edukacji.
10.00- 11.30
- Gry i zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela w ogrodzie przedszkolnym, zajęcia sportowe, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze.
1130- 12.00
- Zabawy swobodne wg zainteresowań dzieci.
- Praca indywidualna – wspomaganie rozwoju dziecka, praca z dzieckiem zdolnym.
- Przygotowanie do obiadu – wykonywanie czynności wynikających pełnionego dyżuru, czynności sanitarno – higieniczne – rozwijanie samodzielności w czynnościach samoobsługowych.
12.00 – 12.30
- Obiad – kształtowanie kulturalnego zachowania się przy stole – realizacja zadań programowych w tym zakresie.
POPOŁUDNIOWĄ PORĄ
12.30-14.15
- Relaks poobiedni – słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek czytanych przez nauczyciela.
- Odpoczynek poobiedni, wyciszenie, zapewnienie poczucia bezpieczeństwa i spokoju ( ochrona układu nerwowego).
- Wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka – zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ciekawości, aktywności i samodzielności, zajęcia z logopedii, terapii pedagogicznej.
14.15 – 14.35
- Podwieczorek – wdrażanie do utrzymania ładu i porządku przy stoliku, uczenie samodzielności przy pełnieniu dyżurów.
14.35- 16.00
- Zabawy tematyczne w kącikach zainteresowań, dydaktyczne, manipulacyjne, konstrukcyjne.
- Zabawy ruchowe, zabawy w ogrodzie przedszkolnym.