RAMOWY ROZKŁAD DNIA
W PRZEDSZKOLU NR 3 IM PAPIEŻA JANA PAWŁA II W STASZOWIE
( OD 8:00-13:00 REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ )
6:30-8:00 - Schodzenie się dzieci, zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi na tematy imbliskie, zabawy samodzielne – tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodnyrozwój, zabawę w poczuciu bezpieczeństwa. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego.Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Praca indywidualna o charakterzewyrównawczo – stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym, zabawy integrujące grupę(w zależności od godzin pracy oddziału). Słuchanie utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe.
8:00-8:30 - Ćwiczenia poranne.Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne isamoobsługowe w łazience.
8:30 – 9:00 - Śniadanie doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku,kulturalne zachowanie się przy stole.
9:00-11:30 - Zajęcia edukacyjne w sali i na powietrzu kierowane i niekierowane prowadzone wg planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania. Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy i zajęcia ruchowe, rytmika, zabawy w jęz. obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem.Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego (naukaubierania się, wiązania sznurowadeł, zapiania guzików, suwaków - doskonalenie czynności).
Spacery i wycieczki, zabawy i gry ruchowe na świeżym powietrzu,obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.
11:30-12:00 - Powrót z dworu, czynności samoobsługowe w szatni.Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe. Pełnienie dyżuru – np.nauka nakrywania stołu do obiadu.
12:00-12:30 - Obiad – celebrowanie posiłku. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowegoposługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość
o zdrowie dbanie o utrzymanie czystości na stolikach.
12:30-13:00 - Relaks, odpoczynek dzieci, słuchanie i czytanie bajek, muzyki relaksacyjnej – wyciszenie.
13:00-14:00 - Samodzielna zabawa dzieci – podejmowanie różnorodnych form działania przy niewielkimudziale nauczyciela. Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, praca indywidualna, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy w teatr, prace nauczycielki
o charakterze obserwacyjnym. Zajęcia dodatkowe (w tym religia na wniosek rodziców).
Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.
14:00-14:30 - Czynności porządkowe i samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku.
14:15-14:45 – Podwieczorek - kultura spożywania posiłków.
14:30-16:00 - Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci,diagnozowanie sfer rozwoju dziecka
w obszarach rozwojowych, zabawy i gry edukacyjne i planszowe przy stolikach z małym zespołem, czytanie fragmentów książek, układanie puzzli, ćwiczenia grafomotoryczne, prace porządkowe w sali i w półkach indywidualnych. Rozchodzenie się dzieci.