SMERFY
Sprawozdanie z nauki zdalnej w grupie „SMERFY”.
W okresie czasowego zawieszenia zajęć w przedszkolu z powodu pandemii koronawirusa wprowadzono nauczanie zdalne.
To nowa sytuacja dla wszystkich – rodziców, dzieci i nauczycieli, mimo to dzieci z grupy SMERFÓW aktywnie uczestniczyły w realizacji zadań z podstawy programowej w domu oraz zabaw na świeżym powietrzu.
Każdy dzień nauki w domu dzieci rozpoczynały od zabaw ruchowych, muzycznych czy też tanecznych z podkładem muzycznym.
Realizując omawianą tematykę dzieci pogłębiły wiedzę na temat rodziny, tradycji świątecznych, układały i przesyłały życzenia świąteczne na własnoręcznie zrobionych kartkach, robiły laurki na Dzień Mamy, pogłębiły wiedzę o Polsce i świecie. Inne tematy stały się podwaliną wspólnych rodzinnych zabaw tematycznych np. w sklep, fryzjera, czy kucharza i zachęcały do pomocy mamie nie tylko w kuchni. Dzieci chętnie uczyły się też wierszy na pamięć, śpiewały piosenki, rozwiązywały zagadki, ćwiczyły pamięć słuchową poprzez naukę krótkich rymowanek . Podczas omawianych treści bawiły się w odszukiwanie poznanych literek, dzieliły wyrazy na sylaby i głoski, słuchały opowiadań, bajek i wierszy. Wszystkie materiały dzieci otrzymywały w formie elektronicznej.
Poprzez udostępnione materiały, filmy instruktażowe, gry dydaktyczne online dzieci rozwijały również własne kompetencje matematyczne. Chętnie chwaliły się wspólnie z rodzicami zrobionymi grami planszowymi , a także wykonanymi kartami pracy, na których ćwiczyły umiejętność liczenia dodawania i odejmowania, porównywania wielkości, ciężaru, długości itp.
Zawsze bliskie dzieciom są tematy związane z najbliższym środowiskiem przyrodniczym. Wiosenne łąka i wszystko co na niej rośnie i żyje; kwiaty, biedronki, żaby, motyle, ślimaki, żuczki były inspiracją do tworzenia wspaniałych , bardzo kreatywnych prac plastyczno – konstrukcyjnych. Prace te wyglądają naprawdę imponująco.
Dziękuję wszystkim rodzicom za pomoc w realizacji powierzonych dzieciom zadań.
Przygotowanie do pracy zdalnej w grupie
„SMERFY”
Wyszukiwanie materiałów na platformach internetowych pomocnych przy realizacji zadań z podstawy programowej.
Umieszczanie kolejnych tematów zadań dla dzieci na Messengerze.
Gromadzenie dodatkowych kart pracy z zakresu omawianych treści : matematycznych, grafomotoryki, kolorowanek – przesyłanie dzieciom.
Śledzenie aktualności na stronie Kuratorium,
Rozmowy telefoniczne z rodzicami- pedagogizacja
Warsztaty i szkolenia On-line np. „Edukacja przez działanie – jak uczyć w XXI wieku”.
Czytanie literatury fachowej – samodoskonalenie.