Nasze Przedszkole w roku szkolnym 2021/2022 realizuje Międzynarodowy Projekt "Z kulturą mi do twarzy"
Przedszkole w roku szkolnym 2021 – 2022 bierze udział w MIĘDZYNARODOWYM PROJEKCIE EDUKACYJNYM “Z kulturą mi do twarzy”
Projekt powstał w oparciu o aktualną Podstawę Programową oraz kierunki polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2021 /2022 (punkt 1 – wspomaganie wychowawczej roli rodziny; punkt 2 – wychowanie do wartości, zaangażowanie społeczne; punkt 3 – wprowadzenie w dziedzictwo cywilizacyjne Europy, edukacja patriotyczna, poznawanie polskiej kultury).
Autorzy i koordynatorzy:
Paulina Marcysiak (pomysłodawczyni, koordynatorka) – nauczycielka z Przedszkola Niepublicznego Piastuś w Inowrocławiu
Magdalena Wojdan – (współautorka) nauczycielka z Przedszkola Niepublicznego Piastuś w Inowrocławiu
Mariusz Berkowski (współautor) – nauczyciel ze Szkoły Podstawowej im. Rodu Piastów w Tupadłach oraz instruktor zajęć muzycznych w Młodzieżowym Domu Kultury im. Janusza Korczaka w Inowrocławiu
Agnieszka Raźna – Kubiak (współautorka) – nauczycielka z Przedszkola Samorządowego Gminy Inowrocław Akademia Przedszkolaka
Organizator: Przedszkole Niepubliczne „Piastuś” w Inowrocławiu
Cele projektu wynikające z Podstawy Programowej:
Wprowadzanie uczniów w świat wartości, w tym ofiarności, współpracy, solidarności, altruizmu, patriotyzmu i szacunku dla tradycji, wskazywanie wzorców postępowania i budowanie relacji społecznych, sprzyjających bezpiecznemu rozwojowi ucznia (rodzina,przyjaciele);
Wzmacnianie poczucia tożsamości indywidualnej, kulturowej, narodowej, regionalnej i etnicznej;
Formowanie u uczniów poczucia godności własnej osoby i szacunku dla godności innych osób.
Ukierunkowanie ucznia ku wartościom.
Cele szczegółowe:
– promowanie kultury wysokiej, wrażliwości na piękno,
– rozwijanie poczucia estetyki poprzez kontakt ze sztuką,
– współpraca z placówkami kulturalnymi i środowiskiem lokalnym,
– wychowanie w duchu wartości, takich jak: dobro, piękno, altruizm, patriotyzm,
– kształtowanie empatii i szacunku wobec osób starszych i niepełnosprawnych,
– kształtowanie poczucia przynależności do kraju, regionu, zapoznanie z ich tradycjami i historią w sposób dostępny dziecku,
– zapoznanie z normami i zasadami życia społecznego oraz ich przestrzeganie,
– współpraca z rodzicami, włączanie ich do aktywnych działań na rzecz placówki.
MODUŁ I
ZADANIE:"W magicznym świecie dźwięków" - poznawanie instrumentów muzycznych ich wyglądu i brzmienia.
ZADANIE: "Spotkanie z muzyką " zaproszenie do placówki muzyków ze Szkoły muzycznej im Stanisława Moniuszki. Udział w koncercie dla Patrona Jana Pawła II.
ZADANIE: "Paleta barw" - zorganizowanie pleneru malarskiego w najbliższym otoczeniu i wykonanie prac plastycznych farbami (pejzaż). Malowanie "Jesiennych drzew w ogrodzie przedszkolnym".
ZADANIE: "Mistrzowie pędzla" - zapoznanie z dziełami wybitnych malarzy w różnoraki sposób np. tworzenie nowych produkcji i nadawanie nowych tytułów reprodukcji przez dzieci.
ZADANIE: "Z wizytą w teatrze" obejrzenie dowolnego spektaklu teatralnego i wykonanie ilustracji plastycznej przedstawienia. Udział w przedstawieniu muzyczno-lalkowym"Calineczka".
ZADANIE 4 "WŚRÓD NOCNEJ CISZY" - KOLĘDOWANIE W PRZEDSZKOLU
MODUŁ II
ZADANIE: "Dzień wspomnień i zadumy "- wyjście na cmentarz, zapalenie zniczy na grobach Nieznanych Żołnierzy zwrócenie uwagi na zachowanie się na cmentarzu, na szacunek dla zmarłych.
ZADANIE: "Nasza tradycja" zapoznanie i udział w dowolnej tradycji. Występy artystyczne z okazji Święta patrona Jana Pawła II. Wykonanie zdjęć z koncertu.
ZADANIE: "Perły regionu" wycieczka do miejsca związanego z kulturą regionu. Zwiedzanie i warsztaty w zamku Krzyżtopór w Ujeździe.
ZADANIE: "Magia uliczek" - wycieczka po mieście, poznawanie i fotografowanie zabytków. Stworzenie albumu prezentującego najpiękniejsze zabytki lub prezentacja multimedialna z krótkim opisem.
ZADANIE: "Kodeks dobrego zachowania" ustalenie zasad panujących w grupie w formie obrazkowej lub pisemnej i ich konsekwentne przestrzeganie.
ZADANIE: "Do hymnu!" przygotowanie uroczystości patriotycznej z okazji świąt państwowych .Kształtowanie postawy szacunku wobec symboli narodowych.
MODUŁ III
ZADANIE 2: Warsztaty ludowe w Zalipiu
http://przedszkole3.staszow.pl/kubusie-w-zalipiu.html
ZADANIE 10: WYSTĘPY Z OKAZJI ŚWIĘTA BABCI I DZIADKA
http://"Z kulturą Ci do twarzy" - występy z okazji Dnia Babci i Dziadka
ZADANIE 12: SAVOIRE VIVRE PRZY STOLE W KLIMACIE KOLĘD I PASTORAŁEK
http://przedszkole3.staszow.pl/z-kultura-ci-do-twarzy-savoire-vivre-przy-stole.html
ZADANIE 14: "Z KULTURĄ CI DO TWARZY" Teatr lalek - wykonanie dowolną techniką pacynek, kukiełek, marionetek i przygotowanie wystawy
ZADANIE 15:"Z KULTURĄ CI DO TWARZY" - moje korzenie
http://przedszkole3.staszow.pl/moje-korzenie-kubusie-wykonuja-drzewo-genealogiczne.html
http://www.przedszkole3.staszow.pl/z-kultura-ci-do-twarzy-wystepy-z-okazji-dnia-mamy.html
ZADANIE 20: Dzieci zapoznały się ze swoimi prawami Poznały Konwencję Praw Dziecka w formie prezentacji.
http://przedszkole3.staszow.pl/misie-i-kotki-poznaja-prawa-dziecka.html