"MALI CHEMICY"
„Powiedz mi, a zapomnę,
pokaż – a zapamiętam,
pozwól mi działać, a zrozumiem!”
Konfucjusz
Powszechnie wiadomo, iż dzieci przedszkolne charakteryzuje naturalna ciekawość tego co je otacza. Najlepszym sposobem zaspokojenia naturalnej ciekawości dziecka są zabawy badawcze i eksperymenty o charakterze badawczym. Zabawy te stanowią podstawę wielokierunkowego rozwoju dziecka. Chociaż niektóre eksperymenty wydają się trudne, bo związane z dziedzinami, takimi jak fizyka lub chemia, to dają dziecku okazję do odkrywania i zgłębiania fascynującego świata przyrody i technik. Podstawa programowa wychowania przedszkolnego uwzględnia treści dla wszechstronnego rozwoju dziecka i zagadnienia związane z przyrodą nieożywioną i dziecięcymi eksperymentami w dziedzinie techniki.
W drugim półroczu b.r., raz w tygodniu, w grupie „Biedronki” odbywają się zajęcia cykliczne, o charakterze badawczym pt. „MALI CHEMICY”. Są to środy z eksperymentem, których celem jest:
- rozwijanie aktywności poznawczej dziecka przez organizowanie warunków do prowadzenia działań badawczych,
- rozwijania zainteresowań poznawczych oraz czerpania radości i satysfakcji z uczestnictwa w życiu przyrody,
- pobudzanie dziecka do myślenia, poszukiwania, a przede wszystkim do działania , wyjaśniania i stawiania wniosków.
tekst: Katarzyna Niziałek
http://przedszkole3.staszow.pl/mali-chemicy1.html
http://przedszkole3.staszow.pl/mali-chemicy3.html
http://przedszkole3.staszow.pl/mali-chemicy4.html
http://przedszkole3.staszow.pl/mali-chemicy5.html
http://przedszkole3.staszow.pl/mali-chemicy-butelki-sensoryczne.html